Tim vertelt het verhaal achter het campagnebeeld - Jonge Harten

Tim vertelt het verhaal achter het campagnebeeld

Sebastiaan Rodenhuis

Door: Jonge Harten

Ooit studeerde hij Media en Entertainment Management in Leeuwarden, vandaag de dag is Tim Tijink (29) grafisch ontwerper.

Zijn creaties zijn in heel Groningen te vinden: bijvoorbeeld bij @komoost en ook Jonge Harten. Dit jaar maakte hij voor ons het campagnebeeld met het thema Stay with the trouble.

Een grote inspiratie voor Tim is het boekje Saving Beauty van Byung-Chul Han, waarin gesteld wordt dat design zich vooral richt op perfectionisme en positiviteit, maar dat het ook anders kan. ‘’Design namelijk best wel wat meer schuren’’, vindt Tim. ‘’Positiviteit vinden mensen al snel mooi, negativiteit laat je nadenken.‘’

De link met het thema van Jonge Harten is dan ook snel gelegd. Je niet alleen maar focussen op de leuke kanten van het leven, maar juist stilstaan bij de imperfecties. De uitdagingen. ‘’Het loopt soms even anders, het hoeft niet altijd goed te gaan. Problemen zijn er nou eenmaal: het is goed om je daar bewust van te zijn, om erover na te denken’’, vertelt ’ie verder.

We hoeven imperfecties niet altijd te verbergen, vindt Tim. Dat zie je ook terug in zijn ontwerpen. Door gebruik te maken van de stijl van graffiti is het net even anders. Los van kaders. ‘’Het is rauw, niet te gelikt. Bovendien is graffiti een kunstvorm die staat voor de jeugd en buiten de lijntjes kleuren.‘’

Ook Tim vindt het belangrijk dat jongeren gehoord worden. En Jonge Harten vervult die behoefte: we geven de jeugd een stem door middel van theater. Door het alledaagse én verscholen onderwerpen bespreekbaar te maken. ‘’Daar is theater een uitstekend middel voor’‘, zegt Tim. “Het maakt problemen publiekelijk en daarmee toegankelijk. Het biedt jongeren een invulling, laat ze nadenken en participeren. Hoe eerder je daarmee in aanraking komt, hoe beter.‘’ 💛

Join the Jonge Harten family

Become a crew member at Jonge Harten

Play around